HANDELSBETINGELSER

hummel.dk ejes og drives af 

hummel A/S 
CVR-nr. 81198411 
(herefter hummel A/S)
Balticagade 20
8000 Aarhus C
tlf +45 88 70 49 50
onlinesupportDK@hummel.dk
 
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer af private forbrugere på hummel.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
 
Indhold
1. Bestilling og betaling
2. Sådan køber du på hummel.dk (kun private kunder)
3. Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
4. Levering
5. Returnering
6. Tilbagebetaling
7. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
8. Persondata
9. Cookies
10. Lovvalg og værneting
 
1. Bestilling og betaling
For at handle på hummel.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
 
2. Sådan køber du på hummel.dk (kun private kunder)
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kurven” eller ”Gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, evt. leveringsadresse, e-mail, tlf.nr. og vælger betalingsform.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bekræft og betal”. Herefter går din ordre videre til hummel.dk.
 
Betalingsmuligheder        
  • PayPal
  • Visa
  • Visa electron
  • Dankort
  • Mastercard
  • Maestro
  • MobilePay
3. Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Vi tager forbehold for udsolgte varer samt system-og prisfejl, og der er først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os, der bekræfter dit køb. 
 
4. Levering
Hvem leverer din pakke? 
Din pakke vil blive leveret af PostNord. Har du valgt levering med omdeling og er du ikke til stede, når PostNord kommer med pakken, og har du ikke Modtagerflex, afleveres den på nærmeste posthus. PostNord har ansvaret for at give besked herom. Dit angivne telefonnummer bruges til at advicere dig pr. sms omkring din levering.
 
Hvad koster levering? 
Ved køb for 400 DKK og derover får du fri fragt. Hvis du køber for under 400 DKK, koster fragten 25 DKK for levering til pakkeshop og 45 DKK for levering til en adresse i Danmark.
 
Hvor lang tid tager det?
Du vil modtage din ordre indenfor 1-3 hverdage efter ordreafgivelsen. Ved kampagner såsom udsalg, kan der i sjældne tilfælde forekomme en forlænget leveringstid. 
 
Husk at tjekke din mappe med spam/uønsket post, hvis mailen ikke dukker op på almindelig vis.
 
5. Returnering    
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på hummel.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
 
Du skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til hummel på onlinesupportdk@hummel.dk. Alternativt kan du vælge at returnere dine varer inden for fortrydelsesfristen.
 
5.1 Varer undtaget af fortrydelsesretten
Der er ingen fortrydelsesret på varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det omfatter, men er ikke begrænset til, tøj, sko og genstande der påføres tryk eller broderi på kundens foranledning. Dette er tydeligt beskrevet ud for varebeskrivelsen på de varer, hvor dette er gældende.
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
 
SÅDAN RETURNERER DU DIN ORDRE:
1. Brug din returlabel
Det er gratis for dig at returnere med den vedlagte returlabel. Er din returlabel bortkommet, kan du downloade en ny her. Udfyld og medsend også den vedlagte returseddel. Er denne bortkommet, kan du downloade en ny her
 
2. Klargør din pakke til returnering
Pak varen omhyggeligt, vedlæg din udfyldte returseddel og påsæt returlabelen udenpå pakken. Sørg for, at den kan ses tydeligt, og at hverken adresse eller stregkoder er dækket til. Vigtigt! Har du flere returordrer, skal disse sendes separat, da refundering ellers ikke kan gennemføres. 
 
3. Returnering
Aflever pakken på det nærmeste posthus. Du skal ikke betale porto for denne pakke.
Det er vigtigt, at du husker at få en kvittering som bevis på din indlevering. Uden en kvittering kan vi desværre ikke erstatte/refundere en eventuelt mistet returpakke. 
 
Bemærk venlist: Alle returnerede varer skal returneres i samme tilstand, som du modtog dem. Det vil sige, at varerne ikke må være beskadiget, beskidt eller brugt (til andet end at prøve dem på), og at alle primærker og labels skal være intakte. 
 
Uden returlabel
Hvis du ikke benytter dig af den vedlagte returlabel, er du selv ansvarlig for returningen af din pakke. I dette tilfælde skal du selv betale eventuelle fragtomkostninger, og det vil ligeledes heller ikke være muligt for hummel.dk at følge din returnering.
 
Vælger du dette, skal du sende pakken direkte til:
 
Cella Logistics - Servicecenter
Am Güterbahnhof 2
24976 Handewitt
Germany

Notér venligst dit navn, adresse og ordrenummer på din returpakke som afsender-informationer. 
Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav.
 
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
 
Bytteservice
Det er desværre ikke muligt at ombytte en vare. Derimod kan du returnere din ordre, og vi kan derefter refundere dit køb, så du kan lave en ny ordre på hummel.dk. Varer købt på udsalg eller med rabatkode, kan kun bestilles på ny med samme tilbud, hvis tilbudsprserne stadig er gældende på shoppen.
 
*OBS!
Varer, tilføjet til ordren uden gebyr, dvs gratis gaver i forbindelse med kampagner, kan ikke returneres. Gaven er kun tilgængelig i en periode, som er specificeret med dato eller med "så længe lager haves". 
 
Udsalg
Hvis prisen på din bestilte vare sættes ned i forbindelse med udsalg under 24 timer efter, at du har lagt din bestilling, refunderer vi differencen. Kontakt da vores kundeservice med dit ordrenummer.
 
6. Tilbagebetaling
Når din returnering er registreret på vores lager, vil vi hurtigst muligt behandle denne og refundere din betaling. Normalvis er ekspeditionstiden 3-5 hverdage, fra din returnering er modtaget, men i travle perioder kan ekspeditionstiden være længere (i sjældne tilfælde op til 14 dage). Bemærk, at PayPal har en ekspeditionstid på 30 dage.  
Så snart din returnering er blevet behandlet, vil du få en bekræftelsesmail fra os. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. 
Hvornår pengene er på din konto afhænger af din bank samt hvilket betalingsmiddel du anvendte, da du bestilte.
 
Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
- du reelt har taget varen i brug
- varen bærer præg af udefrakommende lugte såsom parfume eller røg eller viser anden tegn på brug/slitage
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
- varens plombering eller emballage mangler eller er i betydeligt forringet stand i en grad, der påvirker varens værdi.
 
7. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få pengene tilbage, hvis reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til onlinesupportDK@hummel.dk. Når du reklamerer, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er samt vedhæfte et billede af reklamationen.  
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
 
Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
7.1 Farver på hjemmesiden
Selvom vi har gjort alt for at få vist farverne nøjagtigt, kan vi ikke garantere, at din computers visning af farverne korrekt afspejler produktets farve. Farven på dine produkter kan derfor variere lidt fra disse billeder.
 
8. Persondata
For at kunne handle på hummel.dk skal du som minimum oplyse:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer
 
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. 
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til onlinesupportdk@hummel.dk
 
9. Cookies
Ved at benytte hummel.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på hummel.dk, samt hvorledes du sletter cookies, så klik her.
 
10. Lovvalg og værneting
Køb af varer på hummel.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.