Men kampen stopper ikke her. Vi vil ÆNDR VERDEN GENNEM SPORT, og vi tror fuldt og fast på, at det også indebærer en kamp for en mere bæredygtig fremtid. Hver eneste dag. Derfor sætter vi hele tiden nye projekter i gang, der kan skubbe hummel® bolden i den rigtige retning:
”Vi befinder os på en spændende rejse mod at blive endnu mere miljøvenlige i fremtiden. Og derfor er vi selvsagt både begejstrede og enormt stolte over den tillid, som de danske forbrugere har til vores brand. Vi ser frem til at fortsætte hummels engagement i kampen om en grønnere fremtid for at sikre, at vi opfylder fremtidige mål og forventninger”, siger Allan Vad Nielsen, der er CEO hos hummel.
Vi ved, at vi ikke er der endnu. Og vi ved, at det kræver en helstøbt holdindsats at blive endnu bedre. I løbet af de seneste par år har vi arbejdet på en række konkrete initiativer for at skærpe vores indsats på området:
FLUOR: Fluorstoffer er svære at nedbryde i naturen. Og de kan endda være skadelige for mennesker. Derfor har vi siden 2017 naturligvis brugt BIONIC FINISH® ECO, der er 100% fri for fluor. Og god for både miljø, hud og holdbarhed.
VAND: I 2019 introducerede vi tøjfarvningskonceptet ZEROH20 til vores britiske fodboldklubber. Og reducerede energiforbruget med 50%, mens vandforbrug- og spildevandsudslippet røg tæt på nul.
TILTRO: Over 50% af alle vores hummel KIDS produkter bærer stolt STANDARD 100 by OEKO-TEX®-mærket. Der er verdens førende sundheds- og miljømærkning for tekstiler, råmaterialer og halvfabrikata.
PLASTIK: Vi fokuserer hele tiden på at nedbringe mængden af den plastik, vi bruger i alle led af vores produktion. Og derfor har vi bandlyst alt engangsemballage, mens vi samtidig fremstiller både tøj og sko af genanvendte plastikflasker. Fra 2022 skal 100% af vores plastemballage fremstilles af genanvendt polyrethan (PU).
BOMULD: Fra 2019 var hele vores hummel HIVE-kollektion fremstillet af genanvendt polyester eller økologisk bomuld. Mens vores KIDS AW21-kollektion består af mindst 93% økologisk bomuld.
DONATION: Har vi overskud af produkter bliver disse doneret til organisationer, der kan give dem nyt liv. Et ton varer blev eksempelvis brugt på sportsprojekter i Kenya, mens Mødrehjælpen hjælper os med at klæde udsatte børn varmt og godt på.
NU FLØJTER VI 2. HALVLEG I GANG!