RETURNERING

Du har 30 dage til at returnere en vare købt på hummel.dk. 

 

SÅDAN RETURNERER DU DIN ORDRE:
 

1. BRUG DIN RETURLABEL
Det er gratis for dig at returnere med den vedlagte returlabel. Er din returlabel bortkommet, kan du downloade en ny her. Udfyld og medsend også den vedlagte returseddel. Er denne bortkommet, kan du downloade en ny her. 

 

2. GØR DIN PAKKE KLAR TIL RETURNERING
Pak varen omhyggeligt, vedlæg din udfyldte returseddel og påsæt returlabelen udenpå pakken. Sørg for, at den kan ses tydeligt, og at hverken adresse eller stregkoder er dækket til. Vigtigt: Har du flere returordrer, skal disse sendes separat, da refundering ellers ikke kan gennemføres. 

 

3. RETURNERING

Aflever pakken på det nærmeste posthus. Du skal ikke betale porto for denne pakke.
Det er vigtigt, at du husker at få en kvittering som bevis på din indlevering. Uden en kvittering kan vi desværre ikke erstatte/refundere en eventuelt mistet returpakke. 
 

Bemærk venligst: Alle returnerede varer skal returneres i samme tilstand, som du modtog dem. Det vil sige, at varerne ikke må være beskadiget, beskidt eller brugt (til andet end at prøve dem på), og at alle primærker, labels og emballage skal være intakte. 

 

UDEN RETURLABEL

Hvis du ikke benytter dig af den vedlagte returlabel, er du selv ansvarlig for returningen af din pakke. I dette tilfælde skal du selv betale eventuelle fragtomkostninger, og det vil ligeledes heller ikke være muligt for hummel.dk at følge din returnering.
 

Vælger du dette, skal du sende pakken direkte til:
 

Cella Logistics - Servicecenter
Am Güterbahnhof 2
24976 Handewitt
Germany

Notér venligst dit navn, adresse og ordrenummer på din returpakke som afsender-informationer. 

Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav.


BYTTESERVICE
Det er desværre ikke muligt at ombytte en vare. Derimod kan du returnere din ordre, og vi kan derfor refundere dit køb, så du kan lave en ny ordre på hummel.dk. Varer, købt på udsalg eller med rabatkode, kan kun bestilles på ny med samme tilbud, hvis tilbudspriserne stadig er gældende på shoppen.

Bemærk: Hvis prisen på sin bestilte vare sættes ned i forbindelse med udsalg under 24 timer efter, du har lagt din bestilling, refunderer vi differencen. Kontakt da vores kundeservice med dit ordrenummer. 


TILBAGEBETALING

Når din returnering er registreret på vores lager, vil vi hurtigst muligt behandle denne og refundere din betaling. Normalvis er ekspeditionstiden 3-5 hverdage, fra din returnering er modtaget, men i travle perioder kan ekspeditionstiden være længere (i sjældne tilfælde op til 14 dage). Bemærk, at PayPal har en ekspeditionstid på 30 dage.  

Så snart din returnering er blevet behandlet, vil du få en bekræftelsesmail fra os. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. 

Hvornår pengene er på din konto afhænger af din bank samt hvilket betalingsmiddel du anvendte, da du bestilte.
 

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • Du reelt har taget varen i brug
  • Varen bærer præg af udefrakommende lugte såsom parfume eller røg eller viser anden tegn på brug/slitage
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • Du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
  • Varens plombering eller emballage mangler eller er i betydeligt forringet stand i en grad, der påvirker varens værdi. Emballageposer til tøjet må gerne åbnes.
  • Du har tilvalgt spillertryk ved køb af en landsholdstrøje - disse kan ikke returneres


REKLAMATION

Den danske købelov stiller dig 2 års reklamationsret. Denne reklamationsret stilles af den forhandler, som har solgt dig produktet. 

Har du købt et produkt på hummel.dk, kan du få pengene tilbage, hvis reklamationen er berettiget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail onlinesupportDK@hummel.dk. Når du reklamerer, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad reklamationen er samt vedhæfte billede af reklamationen. Afhængig af din konkrete situation, vil du modtage videre instrukser. 

Har du købt varen ved en af vores forhandlere, bedes du rette henvendelsen til dem. Forhandleren vil herefter behandle reklamationen i henhold til deres reklamationspolitik. Vi har desværre ikke mulighed for at håndtere reklamationer på varer købt ved andre forhandlere end hummel.dk. 

 

DEFEKTE VARER

Har du modtaget defekte varer, skal du benytte samme procedure som beskrevet ovenfor ift. reklamation.

 

FORKERTE VARER 

I tilfælde af, at du har modtaget forkerte vare eller størrelse i forhold til det bestilte, bedes du venligst kontakte kundeservice og returnere varen. Vi kan desværre ikke eftersende dine rigtige varer. I stedet refunderer vi dine penge, og du kan bestille på ny med de samme igen.

OBS: Returfragten er naturligvis gratis.


KLAGEADGANG

Hvis du ønsker at klage over en vare købt på hummel.dk kontakt da vores kundeservice på tlf. +45 88 70 49 50 eller via e-mail på onlinesupportDK@hummel.dk

Hvis du ikke er tilfreds med resultatet af din klage rettet direkte til os, kan du kontakte:

Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Forbrugerhotline: 70 13 13 30
http://www.forbrug.dk/

Europæisk lovgivning bestemmer at alle webshops skal inkludere et link til Europa-Kommisionens Online Dispute Resolution platform. Klageportalen kan findes på følgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.