RETURNERING
RETURNERING AF EN VARE
BEMÆRK venligst - Varer købt på vores webshop kan ikke returneres i vores fysiske butikker. Ønsker du at returnere en online ordre, skal dette ske ved at følge returvejledningen. Det samme gælder for varer købt i vores fysiske butikker – disse kan kun byttes eller returneres i butikkerne.
OBS! Vi gør desuden opmærksom på, at vi ikke er ansvarlige for eller erstatter returvarer, der ikke er fra hummel.
1. Brug vores returportal
Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du benytte vores returportal her. Følg trinnene i portalen. Du vil herefter modtage en mail med en returlabel, der skal printes og påsættes din pakke.
2. Pak din vare
Pak varen omhyggeligt (gerne i den originale emballage) og påsæt returlabelen udenpå pakken. Sørg for, at den kan ses tydeligt, og at hverken adresse eller stregkoder er dækket til. Vigtigt! Vil du sende flere ordrer retur, skal du sende ordrerne seperat, og dermed bruge det returlabel, der passer til ordrerne. Ellers kan ordrerne ikke refunderes.
3. Returner din vare
Aflever pakken på det nærmeste posthus eller pakkeshop. Det er vigtigt, at du husker at få en kvittering som bevis på din indlevering. Uden en kvittering kan vi desværre ikke erstatte/refundere en eventuelt mistet returpakke.
4. Modtag din refundering
Når din returnering er registreret på vores lager, vil vi hurtigst muligt behandle denne og refundere din betaling. Der kan gå op til 14 dage fra, at du afsender din returordre til, at vi har refunderet dig pengene. Så snart din returnering er blevet behandlet, vil du få en bekræftelsesmail fra os. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Bemærk, at der er længere transaktionstid på refundering til Paypal eller Mastercard.
Vi gør opmærksom på, at returnering af en ordre (eller dele af en ordre) vil kræve et returgebyr. Såfremt du vælger at benytte den vedlagte returlabel, vil returgebyret automatisk blive modregnet det beløb, du får tilbage. Se det specifikke returgebyr for dit land under vores FAQ.
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på websitet. Er du medlem af vores kundeklub, clubhummel, har du fulde 100 dages returret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
OMBYTNING AF VARER
Det er desværre ikke muligt at ombytte en vare. Derimod kan du returnere din ordre, og vi kan derefter refundere dit køb, så du kan lave en ny ordre. Varer, købt på udsalg eller med rabatkode, kan kun bestilles på ny med samme tilbud, hvis tilbudspriserne stadig er gældende på shoppen.
REKLAMATION
Den danske købelov stiller dig 2 års reklamationsret. Denne reklamationsret stilles af den forhandler, som har solgt dig produktet.
Har du købt et produkt på webshoppen, kan du få pengene tilbage, hvis reklamationen er berettiget. Du kan reklamere ved at kontakte vores kundeservice på onlinesupportdk@hummel.dk. Når du reklamerer, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad reklamationen er samt vedhæfte billede af reklamationen. Afhængig af din konkrete situation, vil du modtage videre instrukser.
Har du købt varen ved en af vores forhandlere, bedes du rette henvendelsen til dem. Forhandleren vil herefter behandle reklamationen i henhold til deres reklamationspolitik.