FIGHTS THAT MATTER

hummel skærper indsatsen for at ændre verden gennem sport - og donerer nu også 1% af online-omsætning til FIGHTS THAT MATTER

”CHANGE THE WORLD THROUGH SPORT”. Sådan lyder hummels mission, som virksomheden kæmper for at føre ud i livet på en lang række fronter, projekter og mærkesager.

Nu får ambitionen om at hjælpe gode mennesker med relevante mærkesager og projekter et hak opad. hummel har nemlig besluttet at donere 1% af virksomhedens online-omsætning til personer og foreninger, der på forskellig vis arbejder for at gøre verden til et bedre sted for alle.

Vækstambitioner vil føre til flere markante karma-projekter

Allan Vad Nielsen, CEO hos hummel, siger: ”Under overskriften ”FIGHTS THAT MATTER” vil vi fremover udvælge endnu flere projekter, der matcher vores ambition om at ændre verden gennem sport, og som har brug for ekstra midler til at få gode budskaber og aktiviteter ud over rampen.”

”Det nye initiativ ligger i naturlig forlængelse af vores øvrige karma-projekter. Og med de vækstambitioner vi netop har offentliggjort i forbindelse med vores strategi frem mod 2023, er det min klare overbevisning, at det nye 1%-tiltag vil tilføre betydelige midler til at kæmpe i vigtige, markante sagers tjeneste”, slutter Allan Vad Nielsen.

Nye midler i brug for at bekæmpe homofobi og tabuer i dansk fodbold

I forbindelse med forårets debat om homofobi i dansk fodbold har hummel besluttet at tage yderligere initiativ til at støtte ideer og projekter, der aktivt og konstruktivt kan være med til at bekæmpe homofobi i fodboldens verden. Derfor skal midler fra 1%-initiativet i 2019 gå til teaterforeningen HiLS DiN MOR og Teatret Masken's forestilling OFFSIDE!, der angriber problemstillingen på en ny, konstruktiv og ikke mindst utraditionel måde. 

HiLS DiN MOR projektet målrettes 12-18 årige skoleelever og sætter gennem tematiske teaterforestillinger og konstruktiv dialog fokus på homofobi i fodboldverdenen med et mål om at mindske de tabuer og den diskrimination som florerer der.

Fortsat kamp for afghanske pigers ret til at spille fodbold

Det første projekt, der fik gavn af 1%-midlerne var afghanske Khalida Popals organisation Girl Power. På utrættelig vis kæmper Khalida for afghanske kvinders ret til at spille fodbold. Khalida er tidligere anfører for det afghanske fodboldlandshold og ikke mindst anfører i kampen for muslimske kvinders ret til at dyrke sport. Dette førte i 2011 til dødstrusler og tvang Khalida til at flygte fra sit hold og sit hjemland. Med base i Danmark fortsætter Khalida kampen, og hendes organisation Girl Power fortjener al mulig støtte til at bekæmpe diskrimination og fremme kvinders rettigheder.

Til kamp mod homofobi og for retfærdighed med Berlin Bruisers

Et andet projekt hummel med glæde har valgt at støtte med midler fra 1%-initiativet er rugbyklubben Berlin Bruisers. Klubben udspringer fra Berlins LGBT+ miljø – men er i diversitetens navn naturligvis åben for alle. Med afsæt i kærligheden til sport og team spirit kæmper klubben for accept og tolerance på tværs af seksuel observans, religion og nationalitet. Holdet har skabt initiativet ”Challenging Stereotypes”, der målrettet mod 12-14-årige skoleelever arbejder på at fremme tolerance, samarbejde og teamwork med afsæt i rugby.

hummel vil løbende udvælge relevante, markante sager og projekter som kan få gavn af de 1% af omsætningen fra online-salget.