EVERTON FC

Efter 13 års fravær fra Premier League er hummel endelig tilbage på verdens største fodboldscene. Her har det danske sportsbrand indgået en ny sponsoraftale med traditionsklubben Everton FC, som træder i kraft fra 2020/21-sæsonen. 

Vi står sammen som en helhed. Vi drømmer som en helhed. Vi spiller som en helhed. Fra Goodison Park til hele verden. Og vi hylder det globale fodboldfællesskab både for dets mangfoldige, fælles passion for spillet og for den vigtige samhørighed mellem klubben, spillerne og fansene. Fordi når vi deler – får vi mere. Og det er netop dét, Everton og hummel forpligter sig til hele vejen igennem. At dele glæden ved fodbold. 

null
null

EVERTON 20/21 HOME KIT

Everton har løftet sløret for et iøjnefaldende nyt udebanesæt til sæson 2021/22, som samtidig er en hyldest til klubbens allerførste spilleruniform. Dette retro hummel design er inspireret af det sæt, som Evertons hold – der fik tilnavnet ‘The Black Watch’ – bar i 1881/82.

For at hædre ‘Black Watch’-sættet fra 1881/82 – den tredje sæson i Evertons historie – kommer dette nye sæt efter ønske fra klubbens fans om at gense denne højtelskede uniform og fejre klubbens rolle som en vigtig søjle i fodboldfællesskabet gennem mere end 140 år. Den originale uniform blev i begyndelsen brugt til hjemmekampe – og derefter en serie venskabskampe samt lokale turneringer spillet på Stanley Park. Everton begyndte faktisk først at bære sine berømte kongeblå farver et årti senere, i 1901.

For at sikre at designet er en tro udgave af originalen har hummel brudt med traditionen ved at bruge sine velkendte vinkler og logo i en tone-i-tone grå i stedet for den ikoniske hvide.

null
null

EVERTON 20/21 AWAY KIT 

Evertons nye 2020/21 udebanetrøje fulgte op på succesen fra hjemmebanetrøjen ved officielt at blive den hurtigst sælgende udebanetrøje i klubbens historie.

Den klassiske gule og blå trøje, der er inspireret af Evertons storhedstid i slutningen af 1960’erne og starten af 70’erne, blev lanceret fredag d. 7. august til stor begejstring og ros fra Everton-fans over hele verden.

Onlinesalget af den nye udebanetrøje endte med at overstige den foregående rekord med hele 44% på lanceringsdagen. En rekord, der blev sat tilbage 2017, hvor Everton-stjernen Wayne Rooney netop var vendt hjem til klubben efter 13 år i Manchester United.

Efter bare få måneder som officiel tøjsponsor kan hummel dermed bryste sig af at have ikke bare én, men hele to omsætningsrekorder i traditionsklubben, der har tilbragt flere sæsoner i Englands bedste række end nogen anden klub (117) og er kronet som engelske mestre ni gange. 

This is hummel. This is Everton. And we are ‘More Than Eleven’.