Science Based Targets-initiative har verificeret hummels mål om at reducere sine totalte scope 1 og scope 2 drivshusgasemissioner med 60 procent inden 2031 sammenlignet med 2021.
Derudover har hummel forpligtet sig til at reducere sine scope 3 drivhusgasemissioner, som omfatter varer og ydelser, med 55 procent per købt produkt inden for samme tidsramme. Samtidig har hummel også forpligtet sig til, at 33 procent af virksomhedens leverandører skal have videnskabeligt baserede klimamål i 2026.
De videnskabsbaserede mål sørger for en klar defineret vej for hummel til at reducere sine udledninger af drivhusgasser og er med til at sikre løbende fremskridt.
”Vi er stolte over, at vores klimamål er blevet verificeret af SBTi, og vi forpligter os nu til at samarbejde med vores partnere og leverandører om at opnå dem. Godkendelsen er et vigtigt skridt på vores rejse inden for dette område og understøtter samtidig vores ambition om at skabe en bedre fremtid for os selv, vores kunder og vores planet,” siger hummel CEO Allan Vad Nielsen.
Vil skabe værdi på den lange bane
Det danske sportstøjsbrand fortsætter nu det arbejde, som blev igangsat for flere år siden om at reducere sin CO2-udledning og opnå de godkendte klimamål fra SBTi.
Her er der blandt andet fokus på at øge andelen af organiske- og genbrugsmaterialer, samarbejde med leverandører om at reducere deres CO2-udledning, investere i ny teknologi og udvælge speditører, der aktivt arbejder på at reducere deres CO2-udledning i forbindelse med transport.
hummel sigter efter at evaluere sine fremskridt hvert år op imod virksomhedens kortsigtede mål med det formål at kunne etablere endnu mere ambitiøse mål i fremtiden.
”Som et globalt sportstøjsbrand spiller vi en afgørende rolle i kampen mod klimaforandringerne, og derfor har vi en klar ambition om at reducere vores miljøpåvirkning. Det vil vi gøre ved at spore og reducere vores drivhusgasemissioner og gradvist rykke tættere på vores godkendte mål fra SBTi, da vi ser det som en forudsætning for at kunne skabe en reel værdi på den lange bane for vores forretning, interessenter og samfund,” slutter Allan Vad Nielsen.
På internationalt plan har mere end 2.000 virksomheder fået valideret deres klimamål af SBTi, og hummel slutter sig nu til en række store globale brands som Ørsted, Vestas, Novo Nordisk, LEGO og Carlsberg.
T-shirts
Hættetrøjer og sweatshirts
Bukser
Shorts
Sæt
Jakker
Baselayer
Badetøj
Underbukser og strømper
Sneakers
Træningssko
Indendørssko
Håndboldsko
Sandaler og klipklapper
Solbriller
Tasker
Huer og caps
Handsker og halsedisser
T-shirts
Hættetrøjer og sweatshirts
Tights
Sports-BH'er
Toppe
Bukser
Shorts og nederdele
Jakker
Baselayer
Undertøj og strømper
Sneakers
Træningssko
Indendørssko
Håndboldsko
Sandaler og klipklapper
Solbriller
Tasker
Huer og caps
Handsker og halsedisser
Bodies
Trøjer og t-shirts
Bukser og leggings
Sæt
Shorts
Kjoler
Overtøj
Strømper
Uld
Elefanthuer og luffer
Tasker og tilbehør
Trøjer
Bukser og leggings
T-shirts og toppe
Shorts
Sæt
Badetøj
Kjoler og nederdele
Overtøj
Uld
Undertøj og nattøj
Strømper
Huer og handsker
Tasker og tilbehør
Sneakers
Vinterstøvler
Gummistøvler
Indendørssko
Håndboldsko
Fodboldstøvler
Sandaler og klipklapper
Begyndersko
Hjemmesko
Termotøj
Fleece
Jakker
Regntøj
Vinterjakker
Flyverdragter
Overtræksbukser
T-shirts og toppe
Trøjer
Sæt
Shorts
Bukser og leggings
Overtøj
Fodbold T-shirts
Træningstrøjer
Fodboldbukser
Fodboldshorts
Træningssæt
Fodboldjakker
Fodboldstrømper
Fodboldundertøj
Fodbolde og tilbehør
Håndbold t-shirts
Træningstrøjer
Håndboldbukser
Håndboldsko
Håndboldshorts
Håndbolde og tilbehør
T-shirts og toppe
Sports-BH'er
Træningstrøjer
Træningsshorts
Tights
Træningsbukser
Træningsjakker
Træningssko
T-shirts og toppe
Løbetrøjer
Bukser og tights
Løbeshorts
Løbejakker og veste
Tilbehør