image
image

hummels historie

1923 - i dag

Historien om hummel er historien om humlebien. Vi kender den allesammen: Humlebien, der trodser tyngdekraften og flyver. Selvom det er stik imod både logik og natur. Det er historien om drømme og handlekraft, der går sammen for at nå det umulige - og få det til at ske.


Vi begyndte at flyve tilbage i 1923 og har siden erobret sportsmarkeder og er blevet et international brand. Humlebien virker måske lille, men vi kan godt slå fra os - også ud over vores egen vægtklasse.


Vi ER HUMLEBIEN.

OG VI FLYVER STADIG.

1923 - i dag

Historien om hummel er historien om humlebien. Vi kender den allesammen: Humlebien, der trodser tyngdekraften og flyver. Selvom det er stik imod både logik og natur. Det er historien om drømme og handlekraft, der går sammen for at nå det umulige - og få det til at ske.


Vi begyndte at flyve tilbage i 1923 og har siden erobret sportsmarkeder og er blevet et international brand. Humlebien virker måske lille, men vi kan godt slå fra os - også ud over vores egen vægtklasse.


Vi ER HUMLEBIEN.

OG VI FLYVER STADIG.

2024: VERDENS SMUKKESTE EM-SPILLERTRØJE

2024 markerede året for Werder Bremens rekordstore 75-års jubilæum, nye stærke partnerskaber som Celta Vigo, og tilbagekomsten af en mistet, men højt værdsat holdkammerat efter 30 års fravær (‘oi Sunderland!). For at toppe det hele kaldte The New York Times hummels EURO HOME JERSEY 2024 for den smukkeste af dem alle.

Samtidig udvidede brandet sine partnerskaber på tværs af Nordamerika og Canada i ren begejstring over det kommende VM i 2026. Året blev afsluttet på højeste niveau med et uventet, men fællesskabsdrevet samarbejde mellem mode-firstmover og outdoor-brandet HALO og DBU – sammen med lanceringen af en Grønland hjemmebanetrøje, der blev udsolgt på blot to dage.

2024 markerede året for Werder Bremens rekordstore 75-års jubilæum, nye stærke partnerskaber som Celta Vigo, og tilbagekomsten af en mistet, men højt værdsat holdkammerat efter 30 års fravær (‘oi Sunderland!). For at toppe det hele kaldte The New York Times hummels EURO HOME JERSEY 2024 for den smukkeste af dem alle.

Samtidig udvidede brandet sine partnerskaber på tværs af Nordamerika og Canada i ren begejstring over det kommende VM i 2026. Året blev afsluttet på højeste niveau med et uventet, men fællesskabsdrevet samarbejde mellem mode-firstmover og outdoor-brandet HALO og DBU – sammen med lanceringen af en Grønland hjemmebanetrøje, der blev udsolgt på blot to dage.

image
image
2023: 100 ÅR I SPORT
I 2023 fyldte hummel 100 år, og temaet for hundredåret "History is What We Do Now" vækkede ikoniske hummel designs til live med den legendariske danske landsholdstrøje fra 1986 i front. Samtidig markerede denne milepæl også forlængelsen af hummels historiske samarbejde med DBU og viderefører således en rød-hvid tradition med rødder helt tilbage i 1979.
Mobile Image
2023: 100 ÅR I SPORT
I 2023 fyldte hummel 100 år, og temaet for hundredåret "History is What We Do Now" vækkede ikoniske hummel designs til live med den legendariske danske landsholdstrøje fra 1986 i front. Samtidig markerede denne milepæl også forlængelsen af hummels historiske samarbejde med DBU og viderefører således en rød-hvid tradition med rødder helt tilbage i 1979.
Desktop Image
2022: I OVERHALINGS-BANEN
hummel er i vækst, og dette inkluderer bl.a. åbningen af en ny flagship store, der for første gang nogensinde samler alle hummel-ejede brands (hummel, HALO, Newline og Sometimes Soon) under ét tag. Mens virksomheden også fejrer åbningen af det nye fuldautomatiserede lager i Padborg, når hummel samtidig en vigtig milepæl med en omsætning på 2 mia. DKK.
Mobile Image
2022: I OVERHALINGS-BANEN
hummel er i vækst, og dette inkluderer bl.a. åbningen af en ny flagship store, der for første gang nogensinde samler alle hummel-ejede brands (hummel, HALO, Newline og Sometimes Soon) under ét tag. Mens virksomheden også fejrer åbningen af det nye fuldautomatiserede lager i Padborg, når hummel samtidig en vigtig milepæl med en omsætning på 2 mia. DKK.
Desktop Image
2020: ANGREB ER DET BEDSTE FORSVAR
I lyset af en verden hærget af coronapandemien fortsætter hummel med at kæmpe på banen. hummel indgår sponsoraftaler med både Everton F.C, Astralis Group og det Europæiske Håndboldforbund. Samtidig åbner hummel sin første fysiske børnetøjsbutik i hjertet af Aarhus og kan nu møde sine kunder i øjenhøjde.
Mobile Image
2020: ANGREB ER DET BEDSTE FORSVAR
I lyset af en verden hærget af coronapandemien fortsætter hummel med at kæmpe på banen. hummel indgår sponsoraftaler med både Everton F.C, Astralis Group og det Europæiske Håndboldforbund. Samtidig åbner hummel sin første fysiske børnetøjsbutik i hjertet af Aarhus og kan nu møde sine kunder i øjenhøjde.
Desktop Image
2016: SCORER STORT
Der sker store ting for hummel. Efter en årrække bliver brandet igen sponsor for et hold i den tyske Bundesliga. SC Freiburg spiller en fænomenal første sæson efter at have kæmpet sig tilbage i Bundesligaen. hummel er også i progression i Danmark og vender tilbage som sponsor for det danske fodboldhold.
Mobile Image
2016: SCORER STORT
Der sker store ting for hummel. Efter en årrække bliver brandet igen sponsor for et hold i den tyske Bundesliga. SC Freiburg spiller en fænomenal første sæson efter at have kæmpet sig tilbage i Bundesligaen. hummel er også i progression i Danmark og vender tilbage som sponsor for det danske fodboldhold.
Desktop Image
2013: KALDER PÅ EN FEJRING
hummel fejrer sit 90-års jubilæum ved at mindes sin stolte arv i sportsverdenen. For at fejre denne betydningsfulde milepæl har brandet relanceret flere klassiske styles fra arkiverne, der fungerer som en hyldest til deres rødder. Relanceringen af disse styles er et bevis på brandets fortsatte relevans af sportsinspireret æstetik i moderne fashion.
Mobile Image
2013: KALDER PÅ EN FEJRING
hummel fejrer sit 90-års jubilæum ved at mindes sin stolte arv i sportsverdenen. For at fejre denne betydningsfulde milepæl har brandet relanceret flere klassiske styles fra arkiverne, der fungerer som en hyldest til deres rødder. Relanceringen af disse styles er et bevis på brandets fortsatte relevans af sportsinspireret æstetik i moderne fashion.
Desktop Image
2006: YOU GET, WHAT YOU GIVE
De første Company Karma-projekter bliver igangsat. Et engagement til at drive forretning samtidig med at gøre noget godt baseret på mentaliteten: ”you get, what you give”. Omsætningen fortsætter med at vokse, og hummel erobrer sportsverdenen og bliver et internationalt brand kendt for sine farverige og sporty kollektioner, talrige karma-projekter og en alternativ og modig marketingtilgang.
Mobile Image
2006: YOU GET, WHAT YOU GIVE
De første Company Karma-projekter bliver igangsat. Et engagement til at drive forretning samtidig med at gøre noget godt baseret på mentaliteten: ”you get, what you give”. Omsætningen fortsætter med at vokse, og hummel erobrer sportsverdenen og bliver et internationalt brand kendt for sine farverige og sporty kollektioner, talrige karma-projekter og en alternativ og modig marketingtilgang.
Desktop Image
1999: SPORT OG MODE FUSSIONERER
I 1999 træder den nuværende ejer, Christian Stadil, ind i hummel. Han lancerer og genindfører originale sports-styles og navngiver forretningsområdet ”Sport Fashion”. Det har en markant effekt på brandets image, og hummel etablerer sig som et trendsættende brand. Ikoniske personligheder som Jennifer Lopezz, Pink, Robbie Wilians, Bon Jovi, og No Doubt bliver set iført de ikoniske hummel-vinkler.
Mobile Image
1999: SPORT OG MODE FUSSIONERER
I 1999 træder den nuværende ejer, Christian Stadil, ind i hummel. Han lancerer og genindfører originale sports-styles og navngiver forretningsområdet ”Sport Fashion”. Det har en markant effekt på brandets image, og hummel etablerer sig som et trendsættende brand. Ikoniske personligheder som Jennifer Lopezz, Pink, Robbie Wilians, Bon Jovi, og No Doubt bliver set iført de ikoniske hummel-vinkler.
Desktop Image

1992: IMOD ALLE ODDS

Fodboldklubber flokkes om brandet, men den mest succesfulde indvirkning kommer alligevel fra det danske fodboldlandshold. Det kulminerer i 1992, da det lille land – imod alle odds – vinder EM i fodbold og gør den røde og hvide fodboldtrøje til et musthave. Men selvom hummel kunne fejre EM-sejr, kæmpede firmaet rent økonomisk, da det havde ekspanderet for hurtigt. 

1992: IMOD ALLE ODDS


Fodboldklubber flokkes om brandet, men den mest succesfulde indvirkning kommer alligevel fra det danske fodboldlandshold. Det kulminerer i 1992, da det lille land – imod alle odds – vinder EM i fodbold og gør den røde og hvide fodboldtrøje til et musthave. Men selvom hummel kunne fejre EM-sejr, kæmpede firmaet rent økonomisk, da det havde ekspanderet for hurtigt. 

1984: I DANSKE HÆNDER
Brandet kommer i danske hænder, da Jørgen Vodsgaard og Max Nielsen får hummel ind på det danske marked og overtager firmaet. I begyndelsen af 1980’erne er det fuldt ud dansk ejet med fodboldspillerne Frank Arnesen, Allan Simonsen og Hennig Jensen som medejere. Firmaet sponsorerer nu nogle af verdens største klubber som Real Madrid, Verona, Werder Bremen, Aston Villa og Tottenham Hotspur.
Mobile Image
1984: I DANSKE HÆNDER
Brandet kommer i danske hænder, da Jørgen Vodsgaard og Max Nielsen får hummel ind på det danske marked og overtager firmaet. I begyndelsen af 1980’erne er det fuldt ud dansk ejet med fodboldspillerne Frank Arnesen, Allan Simonsen og Hennig Jensen som medejere. Firmaet sponsorerer nu nogle af verdens største klubber som Real Madrid, Verona, Werder Bremen, Aston Villa og Tottenham Hotspur.
Desktop Image
1974: BIEN SPREDER SINE VINGER
Den ikoniske humlebi følger trop og bliver et symbol på hummels dna og kultur. ’If you can dream it, you can do it’. Historien om drømmere og iværksættere, der slår sig sammen for at opnå det umulige, ligesom historien om humblebien, der trodser tyngdekraften og flyver mod alle odds.
Mobile Image
1974: BIEN SPREDER SINE VINGER
Den ikoniske humlebi følger trop og bliver et symbol på hummels dna og kultur. ’If you can dream it, you can do it’. Historien om drømmere og iværksættere, der slår sig sammen for at opnå det umulige, ligesom historien om humblebien, der trodser tyngdekraften og flyver mod alle odds.
Desktop Image
1970: EN GYLDEN TIDSALDER
hummel gør sin entre på det nordeuropæiske marked i 1970’erne. Et par år senere markerer en sponsoraftale med det danske fodboldlandshold begyndelsen på en gylden tidsalder for hummel.
Mobile Image
1970: EN GYLDEN TIDSALDER
hummel gør sin entre på det nordeuropæiske marked i 1970’erne. Et par år senere markerer en sponsoraftale med det danske fodboldlandshold begyndelsen på en gylden tidsalder for hummel.
Desktop Image
1969: MERE END BLOT EN FODBOLD-STØV...
hummels identitet er på plads, og den unge iværksætter, Bernhard Weckenbrock, er klar til at spille i den store liga. Gennem vedholdenhed, banebrydende sponsorater og kreative begivenheder lykkes det Weckenbrock at komme ud som sejrherre, og han får for alvor etableret hummel i sportsverdenen. Nu også med et udvidet sortiment af sportstøj.
Mobile Image
1969: MERE END BLOT EN FODBOLD-STØV...
hummels identitet er på plads, og den unge iværksætter, Bernhard Weckenbrock, er klar til at spille i den store liga. Gennem vedholdenhed, banebrydende sponsorater og kreative begivenheder lykkes det Weckenbrock at komme ud som sejrherre, og han får for alvor etableret hummel i sportsverdenen. Nu også med et udvidet sortiment af sportstøj.
Desktop Image
1964: VINKLERNE SER DAGENS LYS
Baseret på Weckenbrocks moderne brandfilosofi bliver grundlaget for hummel dannet, da de karakteristiske hummel-vinkler bliver født på baggrund af hans idealer. To V-formede linjer, som symboliserer holdsport, progression og en passion for at vinde.
Mobile Image
1964: VINKLERNE SER DAGENS LYS
Baseret på Weckenbrocks moderne brandfilosofi bliver grundlaget for hummel dannet, da de karakteristiske hummel-vinkler bliver født på baggrund af hans idealer. To V-formede linjer, som symboliserer holdsport, progression og en passion for at vinde.
Desktop Image
1961: PRODUKTET BLIVER ET BRAND
En dag i begyndelsen af 1960’erne dukker en ung visionær mand op. Bernhard Weckenbrock overtager virksomheden og moderniserer den fuldstændig. Ifølge ham var det afgørende at gøre produktet til et brand for at være konkurrencedygtig. Det krævede en personlighed, som idrætsudøverne kunne identificere sig med; noget der ville få dem til at føle sig som en del af holdet og stolte af at bære hummel.
Mobile Image
1961: PRODUKTET BLIVER ET BRAND
En dag i begyndelsen af 1960’erne dukker en ung visionær mand op. Bernhard Weckenbrock overtager virksomheden og moderniserer den fuldstændig. Ifølge ham var det afgørende at gøre produktet til et brand for at være konkurrencedygtig. Det krævede en personlighed, som idrætsudøverne kunne identificere sig med; noget der ville få dem til at føle sig som en del af holdet og stolte af at bære hummel.
Desktop Image
1923: TYSKE RØDDER
En ung iværksætter ved navn Max Albrect Ludwig Messmer, og hans far, Michael Messmer, grundlagde virksomheden ”Messmer & Co” i Hamborg. De bragte en fodboldsko på markedet under navnet ”HUMMEL”, hvilket blev starten på hummels rejse. hummel overlever tre turbulente årtier med nye ejere og navne, skiftende økonomi, bombningen under 2. verdenskrig og voksende konkurrence på markedet.
Mobile Image
1923: TYSKE RØDDER
En ung iværksætter ved navn Max Albrect Ludwig Messmer, og hans far, Michael Messmer, grundlagde virksomheden ”Messmer & Co” i Hamborg. De bragte en fodboldsko på markedet under navnet ”HUMMEL”, hvilket blev starten på hummels rejse. hummel overlever tre turbulente årtier med nye ejere og navne, skiftende økonomi, bombningen under 2. verdenskrig og voksende konkurrence på markedet.
Desktop Image