
hummels historie
1923 - i dag
Historien om hummel er historien om humlebien. Vi kender den allesammen: Humlebien, der trodser tyngdekraften og flyver. Selvom det er stik imod både logik og natur. Det er historien om drømme og handlekraft, der går sammen for at nå det umulige - og få det til at ske.
Vi begyndte at flyve tilbage i 1923 og har siden erobret sportsmarkeder og er blevet et international brand. Humlebien virker måske lille, men vi kan godt slå fra os - også ud over vores egen vægtklasse.
Vi ER HUMLEBIEN.
OG VI FLYVER STADIG.
1923 - i dag
Historien om hummel er historien om humlebien. Vi kender den allesammen: Humlebien, der trodser tyngdekraften og flyver. Selvom det er stik imod både logik og natur. Det er historien om drømme og handlekraft, der går sammen for at nå det umulige - og få det til at ske.
Vi begyndte at flyve tilbage i 1923 og har siden erobret sportsmarkeder og er blevet et international brand. Humlebien virker måske lille, men vi kan godt slå fra os - også ud over vores egen vægtklasse.
Vi ER HUMLEBIEN.
OG VI FLYVER STADIG.
2024: VERDENS SMUKKESTE EM-SPILLERTRØJE
2024 markerede året for Werder Bremens rekordstore 75-års jubilæum, nye stærke partnerskaber som Celta Vigo, og tilbagekomsten af en mistet, men højt værdsat holdkammerat efter 30 års fravær (‘oi Sunderland!). For at toppe det hele kaldte The New York Times hummels EURO HOME JERSEY 2024 for den smukkeste af dem alle.
Samtidig udvidede brandet sine partnerskaber på tværs af Nordamerika og Canada i ren begejstring over det kommende VM i 2026. Året blev afsluttet på højeste niveau med et uventet, men fællesskabsdrevet samarbejde mellem mode-firstmover og outdoor-brandet HALO og DBU – sammen med lanceringen af en Grønland hjemmebanetrøje, der blev udsolgt på blot to dage.
2024 markerede året for Werder Bremens rekordstore 75-års jubilæum, nye stærke partnerskaber som Celta Vigo, og tilbagekomsten af en mistet, men højt værdsat holdkammerat efter 30 års fravær (‘oi Sunderland!). For at toppe det hele kaldte The New York Times hummels EURO HOME JERSEY 2024 for den smukkeste af dem alle.
Samtidig udvidede brandet sine partnerskaber på tværs af Nordamerika og Canada i ren begejstring over det kommende VM i 2026. Året blev afsluttet på højeste niveau med et uventet, men fællesskabsdrevet samarbejde mellem mode-firstmover og outdoor-brandet HALO og DBU – sammen med lanceringen af en Grønland hjemmebanetrøje, der blev udsolgt på blot to dage.














1992: IMOD ALLE ODDS
Fodboldklubber flokkes om brandet, men den mest succesfulde indvirkning kommer alligevel fra det danske fodboldlandshold. Det kulminerer i 1992, da det lille land – imod alle odds – vinder EM i fodbold og gør den røde og hvide fodboldtrøje til et musthave. Men selvom hummel kunne fejre EM-sejr, kæmpede firmaet rent økonomisk, da det havde ekspanderet for hurtigt.
1992: IMOD ALLE ODDS
Fodboldklubber flokkes om brandet, men den mest succesfulde indvirkning kommer alligevel fra det danske fodboldlandshold. Det kulminerer i 1992, da det lille land – imod alle odds – vinder EM i fodbold og gør den røde og hvide fodboldtrøje til et musthave. Men selvom hummel kunne fejre EM-sejr, kæmpede firmaet rent økonomisk, da det havde ekspanderet for hurtigt.













