Fra 1. januar 2022 vil det danske sportstøjsbrand hummel overtage børnetøjsmærket Sometime Soon, der indenfor blot et par år har slået sit navn fast på den internationale modescene for børnetøj.
CLUBHUMMEL
DINE UNIKKE FORDELE VENTER
Fra 1. januar 2022 vil det danske sportstøjsbrand hummel overtage børnetøjsmærket Sometime Soon, der indenfor blot et par år har slået sit navn fast på den internationale modescene for børnetøj.
hummel styrker sit fokus på moderigtigt børnetøj og opkøber det danske børnetøjsbrand Sometime Soon, som bliver en vigtig del af hummels brandportefølje fra januar 2022. Sometime Soon blev grundlag i 2015 af Jacob og Cathrine Høilund, der fandt et hul i markedet for streetwear-inspireret modetøj til drenge i alderen 0-14 år. Mærket arbejder med et stort fokus på kvalitet og trenddrevet design. En designmæssig værdi, der også danner en af grundstenene hos hummel KIDS.
Købet af Sometime Soon styrker ikke kun hummel KIDS, men underbygger også en af hummels vigtigste kerneværdier – netop at designe kvalitetstøj til aktive og eventyrlystne børn. Cathrine Høilund, der fortsætter som Creative Lead hos Sometime Soon, siger: "Jeg ser hummel som det eneste og helt rigtige match, der kan tage Sometime Soon til det næste niveau. Og jeg ser frem til at arbejde med alle de mange spændende muligheder, vi sammen ser for brandet.”
Jacob Høilund tilføjer: "Jeg er stolt af alt det, Cathrine og jeg har opnået med Sometime Soon. Nu er tiden inde til, at jeg trygt kan give faklen videre til hummel, der vil udforske nye muligheder. I samarbejde med Catherine er jeg sikker på, at de vil bygge sikkert videre på det fundament, vi sammen har lagt for brandet."
hummel overtager alle aktiviteter i Sometime Soon fra januar 2022 og vil, i samarbejde med de nuværende ejere, sikre salget for Forår/Sommer 2022. Inden for dette nye stærke samarbejde forventes hummel at skabe vækst og opskalere brandet gennem sine eksisterende platforme: online salg, detail og engros.
Allan Vad Nielsen, CEO for hummel, glæder sig til at overtage Sometime Soon og ser brandet som det mest interessante børnetøjsmærke på den international scene netop grundet dets unikke udtryk og særlige DNA:
Allan Vad Nielsen siger: "Vi har stor respekt for det stykke arbejde, der er lagt i brandet indtil nu, og vi ønsker blot at styrke den kurs, der allerede er sat, og opskalere brandet yderligere på det internationale marked. Med købet af Newline og HALO sidste år vidste vi, at vi er i stand til at skabe vækst for brands gennem vores platforme og samtidig styrke deres position på markedet. Vi vil gøre det samme med Sometime Soon, og vi ser et stort potentiale og en perfekt synergi med vores andre aktiviteter."