HUMMEL LANCERER UNIK REGNBUE-FODBOLDTRØJE

Når spillerne fra Brøndby IF, Everton og Southampton i weekenden løber på banen til deres respektive kampe i Superligaen og Premier League, bliver det iført en specialdesignet regnbue-opvarmningstrøje.

Som et led i fejringen af Copenhagen 2021 World Pride og EuroGames har det danske sportsbrand hummel nemlig taget initiativ til at støtte kampen for mangfoldighed og inklusion i sport.

For selvom flere modige sportsfolk allerede har banet vejen for mere inklusion i sportens verden, er kampen langt fra overstået. Mere end hver femte LGBTI+ person har oplevet homofobi eller transfobi, mens en rapport fra Kick It Out har afsløret, at indberetninger om misbrug på baggrund af seksuel orientering i professionel fodbold er steget med 95% det seneste år.

Netop derfor har hummel i samarbejde med tre af sine største fodboldsponsorater besluttet at lancere en unik regnbue-fodboldtrøje, der har til formål at sætte øget fokus på problemet.

”Det kræver en helstøbt holdindsats at skabe positive forandringer gennem sport, og derfor er vi også utrolig stolte over at sprede budskabet om åbenhed i sportens verden ved at kombinere tre af vores største fodboldsponsorater med vores sponsorat af Copenhagen 2021,” udtaler hummel CEO, Allan Vad Nielsen.

Den nye regnbue-opvarmningstrøje er designet som en blanding af hvert eneste flag fra LGBTI+ fællesskabet og understøtter #YouAreIncluded, som er det overordnede tema for Copenhagen 2021. 

Fodbold og sport er for alle, og derfor er det vigtigt, at vi står sammen for at komme problemet til livs. I løbet af de seneste år har vi støttet flere projekter for at fremme inklusion i sport, og det har vi tænkt os at blive ved med. Sport har en unik evne til at forbinde mennesker på tværs af nationaliteter, religioner, kulturer og køn, og med dette nye regnbue-design ønsker vi at samle trænere, spillere og fans på tværs af klubber. Hos hummel er vi nemlig overbeviste om, at vi kun kan gøre en forskel, hvis vi står sammen som ét samlet hold,” siger Allan Vad Nielsen.   

Efter weekendens kampe vil alle opvarmningstrøjer fra de tre klubber gå på auktion, hvorefter pengene vil blive doneret til lokale initiativer, der støtter LGBTI+ samfundet.

Her vil salget af Brøndby-trøjer gå til at støtte Dansk Pan Idræt, mens Everton vil donere pengene til deres eget EitC Youth Engagement Program med fokus på LGBTI+ rettigheder overfor folkeskoler og gymnasieelever. Hos Southampton vil pengene blive doneret til Saints Foundation med det formål at hjælpe unge LGBTI+ personer i lokalområdet.

null
null

De nye regnbue-fodboldtrøjer fra Everton og Southampton vil blive sat til salg i et begrænset oplag fra den 11. august kl. 9.00 på hummel.net og på klubbernes egne fanshops. Brøndby-trøjerne vil ikke blive sat til salg online, men vil blive brugt til forskellige aktiviteter i klubben.

Auktionen af opvarmningstrøjerne vil starte den 16. august og kan købes på nedenstående tre auktionssider.

Brøndby: https://www.odendo.dk/

Everton: https://www.matchwornshirt.com/

Southampton: Southampton Foundation


Opvarmningstrøjerne vil blive benyttet i disse seks kampe:

13.08.2021: Brøndby – FC Nordsjælland

14.08.2021: Everton – Southampton

15.08.2021: Everton W – Brighton W

15.08.2021: Southampton W – MK Dons W

27.08.2021: Brøndby W – AGF W