hummel indgår femårig aftale med Real Betis

Efter mere end 30 år vender det danske sportsbrand hummel tilbage som tøjsponsor for den spanske fodboldklub Real Betis. Aftalen træder i kraft den 1. juli 2022 og vil se hummel beklæde det grøn- og hvidblusede storhold i de kommende fem sæsoner. 

Det ikoniske danske sportsbrand hummel har indgået et nyt partnerskab med Real Betis, der betyder, at Sevilla-klubben skal bære de karakteristiske hummel-vinkler i de kommende fem år.

Partnerskabet bliver samtidig en genforening mellem de to anerkendte brands, da hummel også fungerede som tøjsponsor for 'Los Verdiblancos' i perioden fra 1987-1990.

"Efter mere end 30 års adskillelse er vi utrolig stolte og beærede over at være tilbage som officiel partner for Real Betis," siger hummel CEO, Allan Vad Nielsen, og fortsætter:

"Real Betis er en fantastisk klub med en lang historie og en enorm fanbase. Fra det øjeblik, vi første gang mødtes med klubben, var det tydeligt, at der var en stor interesse fra begge parter - ikke kun på grund af vores fælles historie, men også på grund af potentialet i, hvad vi kan opnå sammen. Klubben havde en fantastisk sæson sidste år med Copa del Rey-trofæet som højdepunktet, og vi glæder os til at bygge videre på det momentum og blive en del af en spændende rejse sammen med alle de passionerede fans.”

Som en del af det nye partnerskab overtager hummel styringen af ​​Real Betis’ webshop – og det betyder, at hummel skal udvikle, markedsføre og sælge klubbens officielle spillertøj samt nye merchandiselinjer.

"Det er en stor ære at kunne ledsage Real Betis på denne rejse, og vi er overbeviste om, at vi med vores støtte og med den unikke kultur, der kendetegner klubben, kan udvikle nogle fantastiske produkter til fans i alle aldre. Vi stræber efter at bringe klubbens og byens hjerte ind i vores trøjer og træningstøj, og selvom partnerskabet stadig er nyt, arbejder vi allerede på spændende initiativer for at udfolde vores tidligere succes sammen både på og uden for banen,” siger Allan Vad Nielsen.

Ramón Alarcón, kommerciel direktør i Real Betis, udtaler:

"Hos Real Betis ser vi frem til at bære de karakteristiske hummel-vinkler igen, som i høj grad er forbundet med kvalitet og vækst. Vi ønskede at give det allerbedste til vores spillere og fans, og det får vi med hummel, som vi ovenikøbet også deler mange værdier med. Derudover bliver aftalen startskuddet til en ændring i vores forretningsmodel, og vi forventer, at det vil resultere i en stigning i vores indkomst og ikke mindst i tilbuddet om bedre produkter til alle Betis-fans."