Med et ønske om at forene den stolte sportsarv fra et af Danmarks ældste sportsbrands med en af modebranchens mest fremtrædende og nutidige designere, har hummel og Astrid Andersen i efteråret 2020 indgået et samarbejde og skabt en kollektion med 12 iøjnefaldende bøjler. I forlængelse heraf lancerer de desuden den helt nye REACH LX 6000 silhuet. En sneaker der på yderst raffineret vis kombinerer klassisk sportsæstetik med iøjnefaldende detaljer og innovativ teknologi.
Sammen forsøger Astrid Andersen og hummel at gentænke deres tilgang til tøjproduktion og således sikre nye, bedre vaner og valg, som de håber, kan have en positiv effekt på modebranchens indvirkning på verden.
Samarbejdets underliggende budskab er ønsket om, at flere virksomheder og individer aktivt bidrager til en mere bæredygtig og velovervejet forbrugskultur. Kollektionen hylder således et fælles mål om at gøre mere, gøre det bedre og gøre det nu. Astrid Andersen har taget udgangspunkt i gamle kollektioner og deadstock fra hummels arkiver og relanceret nyfortolkninger, der ellers ikke ville være blevet sat i brug.
I forlængelse af kollektionens underliggende budskab og fokus har parterne sammen filmet en dokumentar i samarbejde med MADD Productions for at sætte fokus på de udfordringer og det håndværk, som en sådan proces kræver.