hummel x Astrid Andersen

Astrid Andersen og hummel er gået sammen om at skabe en eksklusiv kollektion med et vigtigt budskab.

Med et ønske om at forene den stolte sportsarv fra et af Danmarks ældste sportsbrands med en af modebranchens mest fremtrædende og nutidige designere, har hummel og Astrid Andersen i efteråret 2020 indgået et samarbejde og skabt en kollektion med 12 iøjnefaldende bøjler. I forlængelse heraf lancerer de desuden den helt nye REACH LX 6000 silhuet. En sneaker der på yderst raffineret vis kombinerer klassisk sportsæstetik med iøjnefaldende detaljer og innovativ teknologi.

Sammen forsøger Astrid Andersen og hummel at gentænke deres tilgang til tøjproduktion og således sikre nye, bedre vaner og valg, som de håber, kan have en positiv effekt på modebranchens indvirkning på verden.

Samarbejdets underliggende budskab er ønsket om, at flere virksomheder og individer aktivt bidrager til en mere bæredygtig og velovervejet forbrugskultur. Kollektionen hylder således et fælles mål om at gøre mere, gøre det bedre og gøre det nu. Astrid Andersen har taget udgangspunkt i gamle kollektioner og deadstock fra hummels arkiver og relanceret nyfortolkninger, der ellers ikke ville være blevet sat i brug.

I forlængelse af kollektionens underliggende budskab og fokus har parterne sammen filmet en dokumentar i samarbejde med MADD Productions for at sætte fokus på de udfordringer og det håndværk, som en sådan proces kræver.

Unisexkollektionen mikser Astrid Andersens visuelle håndskrift med hummels ikoniske vinkler på tværs af teamsport-inspirerede styles fremstillet af genbrugte tekstiler fra tidligere kollektioner. Inspireret af hummels lange historie indenfor sportstøj er Astrid Andersen dykket ned i brandets rige arkiv, genbrugt ikoniske silhuetter og skabt et nymoderne udtryk med et design, som trækker tråde til hummels holdsportsæstetik, der fra starten har defineret brandet.

null
null

Endelig har Astrid Andersen med udgangspunkt i det store hummel arkiv designet en stærk fortolkning af den nye REACH LX 6000 sneaker. Sneakeren blev lanceret i forbindelse med hendes modeshow under London Fashion Week tilbage i januar 2020 og fungerede som en indbydende teaser for resten af samarbejdet.


"REACH LX 6000 er den perfekte silhuet for dette samarbejde, idet sneakeren rummer nogle enormt sporty elementer"


Marshall Hook, chefdesigner hos hummel®, karakteriserer samarbejdet som et samspil mellem minimalisme, sport og performance – med et stærkt mix af unikke designelementer:


"REACH LX 6000 er den perfekte silhuet for dette samarbejde, idet sneakeren rummer nogle enormt sporty elementer - ikke blot med hensyn til designet og valg af mønster på overdelen - men faktisk også i selve ydersålen” forklarer han.”Sålen bruger vi nemlig også på vores allerbedste håndboldssko. Silhuetten kombinerer således på bedste vis mode og moderne streetwear." med high performance og sport."

FORHANDLERE

Tøjkollektionen med de 12 bøjler fås hos Rive Neuve, Marseilles – Gate, Berlin – hummel Flagship Store, Shanghai, Guangzhou - Commercial Palaz, Storm Fashion - København og DeWu POIZON. REACH LX 6000 fås hos følgende forhandlere:


FRANKRIG

Granit, Montpellier

Boite collector, Lille

Milk, Nantes

Hellium, Metz

Shoes gallery, Lyon

Corner street, Marseille

Nine, Nice

Exclusive Toulouse


UK

Hanon, Aberdeen


DANMARK

Shoechapter, Aarhus

Illum, København

Storm Fashion, København


JAPAN

Mita Sneakers, Tokyo


TYSKLAND

MRQT/Suppa, Stuttgart

Glory Hole, Hamburg

KaDeWe, Munich & Berlin

Overkill, Berlin

Afew, Dusseldorf


ØSTRIG

6st gallery, Vienna


CZECH REPUBLIC

Footshop, Prague


TURKIET

Shopigo, Istanbul


KINA

Shanghai New World Daimaru

Guangzhou Sihaicheng Commercial Plaza

DeWu POIZON


KUWAIT

SNKR Store